7 Aralık 2009 Pazartesi

Soruya Soru

Birine bir soru sorduğunuzda o kişinin buna soruyla cevap vermesi nasıldır.Mantıksızmı , güvensizlikmi , anlaşılmazlıkmı .Kişiden kişiye göre değişebilir.Ve kişinin soru karşısında sorduğu soruya görede değişebilir.
Birşey sorduğunda birisine ( bu yakın veya samimi biri olabilir.) NEDEN diye cevap veriyorsa ben bunu güvensizlik olarak algılarım.Ben soruyu sordum sen cevabını ver ben nedenini sana anlatayım.Çünkü önce ben soruyorum sen bana güvenmiyormusun direk savunmaya geçer gibi neden diye bana tekrar soruyorsun.Böyle durumlarda bir daha soru sarasım kaçıyor veya böyle davrananlara gerizekalı muamalesi yaparak önce neden soru soracağımı söyleyip sonra soruyorum ve onlara gerizekalı muamelisi yaptığımı anlamadıkları gibi hala neden veya niye diye soran bazıları var.
Mantıksız olayına gelince.Eğer soru sorduysan bu cevap istiyorsun anlamına gelir.Sorunun nedeni cevap almak içindir.Eğer soruya soruyla cevap veriyorsan bu bir mantıksızlıkdır.Siz hiç bir yarışma programında gördünüzmü sorulan soruya neden diyeni.Çünkü mantıksız olur orda cevap vermek gerekir.Ama gerçek hayat böyle mantıksızlarla dolu.
Anlaşılmazlık olayı biraz daha hafif hakaretsiz bir salaklık kavramı olabilir.Yani demek istediğim bir soru sordunuz ve karşılığında NE diye bir cevap aldınız.Demekki sorduğunuz kişi sizi dinlemiyor kafası başka yerde.Veya tam muhabbet esnasında sorduğunuzda NE derse algılıyamamış bir salaklık söz konusu.
Ve insanların herzman yaptığı şey soruya soruyla cevap verme genelde bence karşıdakinin sorana güvensizliği veya cevap vermek istememesiyle alakalı.Cevap vermek istemeyende bunu normal bir şekilde söyleyebilir cevap vermek istemiyorum şeklinde.Kıvırmak , konuyu değiştirmek , güvenmemek nedenleri soruya soruyla karşılık verir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder