23 Ekim 2010 Cumartesi

Olmayan Objektifimden ..............................

Evet o d90.....
Bir fotoğraf makinem olsaydı harikalar yaratacaktım.Çok pis durumlardan biride çizim yeteneğimin olmamasıdır.Ama bu yeteneğin olmaması fotoğraf çekmeye engel olmuyor.Böyle boynuma makineyi takıp turistler gibi dolaşmazdım mesela , öyleleri çok var adamda veya kadında para var almış makineyi ''ay herkes foto çekiyor bende çekeyim '' diyerekten otu boku çekiyor bir konu yok ortada veya bakılası fotolar çıkmıyor o makinelerden.
Bende öyle konular varki bir makinem olsa işlemek istediğim konudan yola çıkarak fotoğraflar çekerdim.Aklımda çok ilginç bir başlıkda var.Sadece o başlığa yüzlerce fotoğraf çekebilirim.Ne yazıkki çekemiyorum.
''Bu devirde fotoğraf makinesi olmayanmı kaldı'' diye üstüme atlayan olursada onu en yakın kaldırama yavaşca indiririm var tabi ama istediklerimi yapabilmeye olanak sağlamıyor.Nikon'un S3 modeli var gelde bununla harikalar yarat.Bu işte o turist gibi gezen tiplere hitap edebilir.Ama o tiplerde bile nikon d serisinden makineler var.Ben oturup durumuma ağlamakla meşgulken biyerlerde birileri saçma sapan fotoğraflar çekiyor ve benim fikirlerim havada asılı kalıyor.Önemli olan elindekiyle harikaları yaratmayı başarmak asıl dikkat çekciliğide böyle daha iyi yakalayabilirim diye düşünüyorum ve kendimi gaza getiriyorum.Sonucunda makineyi cebime koyup eve dönmekle kalıyorum.Sonrasında hafıza kartını boşaltmak ''hay sokayım senin gibi makineye'' diyerek gerilim yaşamak oluyor.Fikirlerimi en iyisi yazayım birgün makinem olursa çekerim.
 

12 yorum:

  1. ben de basit bi sony almıştım 1-2 sene önce digital olanlardan. DSLR alacak para yok tabii. ama kurs hocaları genelde diyo zaten önemli olan makinenin pahalılığı değil, çekecek olan kişide göz olması... ben bu yıl az da olsa kursa gidip öğrenmek istiyorum. yazılarıma uygun fotograflar çekmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Aynı durum söz konusu.Ama makinede büyük avantaj sağlıyor duruma.Çeşitli objektif açıları falan elindeki basit makineyle bir yere kadar idare edebiliyorsun.Bazen bir fotoğraf üstünde durup o fotoğrafla ilgili yazılar yazıyorum ve bu yazılar kendi çektiğim fotoğraflara ait olması çok daha güzel olur.Seninle aynı düşüncedeyim.

    YanıtlaSil
  3. bence bu bir engel teşkil etmemeli.Tamam kısa vadede belki alamazsın ama uzun vadede, ileriye dönük planlar yap. Bul bir yolunu, al güzel bir makine yahu.

    kendine ve yaratacağın kompozisyona bu kadar güveniyorsan durma devam et derim.Al makineyi yani.

    Ben çizim yapıyorum ve geleceğimi bu yönde şekillendirmeye karar verdim.Fotoğrafçılıkla profeyonel anlamda hiç ilgilenmedim fakat babam yaklaşık bir 15 sene öncesine kadar çok ilgiliydi. 20-25 sene öncesine ait filmli bir fotoğraf makinemiz var pro. işi , gerçekten muhteşem, dijitallerini es geçerim.Onu kullanıyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  4. Gelecek için sürekli planlar içindeyim zaten.Ama bir günüm bir günümü tutmuyor.Birgün büyük bir hevesle uyanırken gün içinde herşey uçup gidiyor.Daha önce elimdeki imkanlarla bir şeyler yapmaya çalıştım ama olmadı ben istediğim her şeyi ayarladım makine problemiyle karşılaştım.Olucak bir gün makinem biliyorum olmasa bile sırf hayallerimi gerçekleştirmek için makinesi olan birinden ödünç alıcam. :)

    YanıtlaSil
  5. evet evet bırakma peşini :)

    benim de ruh halim sürekli değişkendir ama , fikirlerimi sabit tutmaya çalışırım.Vazgeçme , koyduysan kafana yap :)

    umarım alabilirsin :)

    YanıtlaSil
  6. Teüeşkür ederim.hayat şartları işte sabit tutmak çok zor fikirleri her an her şey değişkelik içinde.Bunlara rağmen hırslı olmamız lazım dediğin gibi bırakmayalım hayallerimizin peşini :)

    YanıtlaSil
  7. hislerime tercüman olan bir post! bende süs için boyunlarda asılı olan makinaları gördükçe çıldırıyorum!
    47 numaraları koltuğa oturdum!

    YanıtlaSil
  8. Off yaa aynı dertten muzdaripiz.Hayır adamın elinde nikon d90 görüyorum gidiyo o makineyle saçma sapan fotolar çekiyo.Bide bize verseler o bakinayı ahh ahh..Bi param olsun yakıcam ortalığı.Parasızlığın gözü kör olsun :)
    Birgün güzel nikonlarımıza kavuşmak ümidiyle
    hayalci :D

    YanıtlaSil
  9. Haklı bir istan ediş içindeyiz parasızlığım gözü kör olsun :D

    YanıtlaSil
  10. Benim sorunumda böyle bir şey.
    Fotoğraf çekmeye çok ilgim var fekat dijitallerle olacak bir iş değil gibi. pro. almak hem daha güzel çekmeyi sağlıyor hemde daha bir heveslendiriyor insanı.Pro.makinem yok ama olsaydı heralde böyle olurdu tahminimce :D .Ama bende elimdekilerle yetinmeye karar verdim.pro. makina alamayacaksam fotoğtafta çekmiyim bekliyim ben en iyisi demek çok saçma.Sadece bizden götürür bu. Anolog makina almanı tavsiye ederim.Güzel çeker mi bilmem ama fiyatları uygun 150 den başlıyor :)

    YanıtlaSil
  11. Zaten en son fuara gittiğimde yeter ulan diyip aldım el kadar makinemi onlarla çektim bütün fotoları bir kaç güzel şey yakalamışım en aızndan onlar bile mutlu etti :D bir makine alırsam olmayan bloggerlerle buluşma düzenliycem herkese makineyle foto çektircem yaaa :D :D

    YanıtlaSil
  12. Hahaha. Ben Gidip bakıcam şimdi profesyonel makinalar.Dalıcam hayallere.sonra hiç bişi olmayacak :D

    YanıtlaSil