31 Ekim 2010 Pazar

Fuarda 2. gün

Aynı saatte fuara gittim.Yine bir saat bekledim.Beklerken güvenlik görevlileri arasında bir kargaşa olduğunu farkettim birinden duyduğum ''nereye bomba koymuşlar'' cümlesinden sonra telefonla hemen durumu öğrendim.Bugünkü canlı bomba olayının haberi geldiğinde Tüyap'da güvenlik arttırıldı.İlk günde çantayla girmiştim cihazdan geçerken sinyal bile vermiştim kimse umursamamıştı.Bugün çantamı açtırıp aradılar.Neyseki yanımda tehlike teşkil edecek bir şey olmadığı için içeri girdim.İçeri biraz bakındım.Sonra gittim güvenlik görevlilerinin masasına oturdum.Görevli beni görünce kaldırdı tabiki.Fuarda buluşucaz diye ''Jeliboni''' ile sözleşmiştik, fuarın kapıları açıldığında o sıcak yatağından yeni çıkıyordu sanırım.Kapılır açıldıktan sonra kapşonlumu çantama atıp içeri girdim.Dünkü keşif gezilerimden ötürü çekmek isteyipde çekemediğim fotoğrafları çektim.Şimdi birkaç fotoyla devam edebiliriz
Penguen kupaları 10-15 Tl arasında.
Posterler oldukça güzel ve bol çeşit var.

Leman standı mutlaka görülmeli.Posterleri müthiş okuyucuları iyi bilir.
 Leman'ın kovaları.
 YKY ahşap bir stand yapmış sanki kitapçıya giriyorsunuz çok güzel olmuş.
 Uykusuz'un yeni takvimi.
 Uykusuz Kupalar
 Yine söylüyorum Uykusuz standı kariktür dergilerinin standlarını geride bıraktı.
 ''Erenlerin İzinden''
 Yazarlar Semtleri anlatıyor tek tek okudum.Giderseniz uğrayın salon 1 çok eğlenceli kısa yazılar.
 Bunlarda kitap halleri

Kitap fuarı genel anlam da çok iyi.Bugün ikinci gün olmasına rağmen çok daha kalabalıktı.İlk günden daha çok imza günü vardı.Aradağım kitapların hepsini buldum yayınevleri sayesinde.İndirimlerse şahane piyasadan çok daha ucuz.Ayrıca fuarı köşe bucak gezdiğim için bütün standları görme şansı buldum.Fuara kapıdan bakıp çok pahalı hiç indirim yok diyenler de var bence aldırmayın gidin zaman ayırın gezin görün.%70lere kadar indirimli yerler var.

Fuar tabiki kitaptan ibaret değil.Sanat fuarıda 7-8-9. salonda açık.Gerçekten zaman ayırılması gereken bir yer 1 saatte bakıp çıkarsanız hiç bir şey göremessiniz.Hem de sanat galerisine girmek için geniş bir zamana ihtiyacınız var.Oldukça ilginç ve güzel çalışmalar var.Sadece resimler değil heykel fotoğraf çalışmalarıda var.Boş yer bırakmamışlar adete her yerde bir eser görmeniz mümkün.Sıkıcı değil ama vakit alıyor.Tabi bu işlerden hoşlananlar için vakit sorunu olacağını sanmıyorum.

                                                 



 Fotoğrafı çekmek için heykelin karşısına geçitğimde oradaki kırmızı kazaklı adam kafasını en üstteki boşluğa sokmaya çalışıyordu beni görünce kenera çekildi.Fotoğrafı çektikten sonra içine tamamen girdi.Halkmız sanatla iç içe.


 Bunları çok beğendim...



Şimdilik fotoğraflarla Tüyap Kitap ve Sanat fuarı bu kadar.Daha fazlası zaten gereksiz gidip görülmesi gereken şeyler bunlar.Orayı yaşamak lazım.Kitaplarla iç içe olmayı sevenler özellikle uğramalı ve yanlarında kayda değer bir para bulundurmaları gerekmekde.Ben neyim var neyim yok herşeyi harcadım hatta yol paramı bile verdim okadar söyleyeyim.

Yazının başında ben fuara girmek için beklerken 'Jeliboni'nin yatağından yeni çıktığını söylemiştim.Saat 12yi geçerken telefon etti ben gelmicek diye düşünürken geldi.Hemde ne geliş elinde D90'la geldi.Onunla birlikte istediği kitapaları imzalattık.Bol bol sırada bekledik.Samihazinses'le fotoğafımı çekti bende onun fotoğrafını çektim.Sanat Fuarınıda 2. kere onunla gezdim.Fuardan çıktıktan sonra avcılara kadar birlikteydik sonra yollarımız ayrıldı.

Herkesin görmek istediği PuCCa ise kendini paravan arkasında saklamıştı.Ben erken gittiğim için paravan kurulurken ordaydım gördüm onu bekliyordu yanında sanırım kardeşi de vardı.Sonra imza için sıraya girdim sırada tek erkek bendim :) .İmzanın sonunda yazmış herkesmi böyle yapmış bilimiyorum tabiki.


Fuara gidin hiç bir şey kaçırmadınız hala fuar orada duruyor.İmza günleri geçti gibi bahaneler bulmayın kendinize bir şey geçmiş değil imza günleri fuar sonunda kadar devam ediyor sitesinden bakabilirsiniz.Ayrıca imza okadar da önemli değil bence asıl önemli olan tabiki kitaplar....

7 yorum:

  1. Uykusuz satandında bütün servetimi harcayabilirim.

    YanıtlaSil
  2. dikkatli ol gerçekten harcayabilirsin :D gerçi verdiğin paraya değer ama okadar şey aldıktan sonra ne yaptım ben yaa diye kendine soruyosun evde aldıklarına bakarken

    YanıtlaSil
  3. uykusuz kupalarının o fuardaki fiyatları ne kadardı ?

    YanıtlaSil
  4. 10-15-20 arasında değişiyordu.

    YanıtlaSil
  5. hadi ya. bursada uykusuz standı vardı geçtiğimiz hafta.pazar bitti. ve kupalar 6tl idi. ben son gün gittiğim için kalan son 4 çeşitidinden birer adet aldım. kendimi avuttum sonrat tüyapa geldiklerinde alırım diye ama 15 20 de vermem artık ^-^

    YanıtlaSil
  6. İstanbula güzel geçirmişler.Benim hatırladığım bunlar bu resimdeki kupalar birde standın arka tarafında vardı kupalar onlarn fiyatlarını bilmiyorum belki ucuz olan onlardı :D

    YanıtlaSil
  7. mizah dergilerine merakım izmitte ki 3.kitap fuarına gidip B bölümünden(2.el) aldığım 10 adet mizah dergisiyle başladı. en eskisi 14aralık perşembe 1989 tarihli hıbır(33.sayı)en yenisi 2000(sayı 29) tarihli lemandı ve ogünden sonra her perşembe

    YanıtlaSil