31 Ekim 2010 Pazar

Kitap Fuarının İlk Gününden İlk İzlenim

Düzensiz uykunun neden olduğu sabaha kadar uyuyamama dün gece de oldu.Zaten hangi gece sabahalamadan uyuduğum var bende bilmiyorum.Sabaha karşı üç de bari bir kaç saat uyuyayım diyerek yatağa girdim.Ama hem derin uykusuzluk hem de sabah gidecek olmanın verdiği anlamsız heyecanla anca biraz dinlenebildim yine uykusuz bir güne merhaba dedim.Sabah yedi de kahvaltı ettim hazırlandım ozamana kadar saat sekiz olmuştu zaten çıktım yola.Direk otobüs durağına, neredeyse bir saatlik yolculuğun ardından 'Tüyap' a varmış oldum.
İlk baktığımda oldukça sakin durumdaydı buralar.Sonra sonra ortalık dolmaya başladı.Ben bir saat önceden gittiğim için sakinliği de görmüş oldum.Madem daha zamanımız var dedim bir sütlü kahvenizi içeyim...

Söylemek isterim ki giderseniz kahve içmeyin çay için veya su için yeter.Bu bardak ortalama bir fincan kadar 5 TL. ayrıca tadıda çok berbat :) ...
Kahvemi bitirdikten sonra biraz dolanarak ve elimdeki broşörden yayınların hangi salonda olduklarına baktım öncelikle gitmek istediğim ''Okuyan Us'' yayıncılığın yerini buldum.


 Kapı açılmadan ortalama bir iki dakika önce çektim bunu.Tam o sırada bir adam gelip fotoğrafını çekmemi istedi kapının önünde onuda çektim.Kapılar açıldığında beni ''Penguen Dergisi'nin Penguen'i'' karşıladı.

Penguen'in standı gerçekten çok güzel gidip görülmesi gerek bence.Posterler bardaklar T-shirtler eski sayılar derken birden elinizde bir sürü Penguen poşeti olabiliyor.Burada önemli olan kendinizi kontrol altında tutmak daha baştan kontrolü kaybederseniz eve dönecek paranız kalmadığını farkedersiniz.

Penguene göz atıp ve bir fotoğraf çekip hızlıca ''Okuyan Us'' standını bulmaya gittim.(bulmak isteyenler salon 3 stand 206A)

Gittiğim ufak çaplı bir şaşkınlık ve iç bulanması yaşadım.Stand boş , kimse yok ortalıkda bir sessizlik herhalde daha gelmediler diyerek , dolşamaya karar verdim.

Ordan yol aldıktan sonra doğru geri salon bire dönüp Uykusuz Dergisi'nin standına gittim.Uykusuz ziyaretçiler için çok güzel bir karşılama hazırlamış görmeye değer.Zaten ilk olarak fuarın neredeyse her yerinden görülebilecek dev uykusuz yazısı ve karikatür dikkati çekiyor.

Uykusuz'un standını daha çok beğendim bence Pengun'i geçmiş öyle görünüyor.Ayrıca başıda daha kalabalıktı.Stand daha aydınlık, posterler daha cıvıl cıvıl, dizaynlama çok iyiyidi.Hemen Birkaç fotoğrafla göstereyim ama fotoğrafdan hiç bir şey anlaşılmaz gidin görün...
Mouse pedleri.


Klasik fırat duruşu.


Uykusuz standından çok fazla şey beklememeliyzdiniz gerisi bende saklı yarın da ordayım.Yarından sonra bakalım belki yeni fotolar paylaşabilirim ama gidin görün en güzeli.

Asıl bombalardan biride sahafların da orda olması.Mutlaka girip tek tek kitaplara kartpostallara bakılması gerek.Eski kitapları elinize aldığınızda çok dikkatli olmayı unutmayın.Ben ufak bir sakarlığın eşiğinden döndüm ...

Okuyan Us standına tekrar gittiğimde herşey normale dönmüştü.Sami Hazinses'ide (kitabı bu isimle imzaladı) orda görünce iyice rahatladım.Kitaplra bakıyormuş gibi yanaşarak hal hatır sordum, biraz konuştuktan sonra yanımda getirdiğim kitabımı çantamdan çıkarıp imzalattırdım.Asıl amacıma ulaşmış olmanın keyfi içindeydim.
*Yazı için kusura bakma* dedi.Oysa oldukça iyi bence *ne demek abi lafı olmaz imzan yeter* dedim.

Bundan sonra fuarı çok fazla gezdim aynı yerlerden defalarca geçtim.Bir arkadaşımla karşılaştım.Onunla bütün standları karış karış dolaştık.Bakmadık yer bırakmadık.Ulaslar arası salondaki mini konferansa katıldık.Cips, salata, kraker, meze ve bilimun fındık fıstık yanında rakı ve şarap da ikram ettiler.Daha çok fazla anlatacak şey var aslında ama resimlerle birlikte yeteri kadar uzunlamasına bir yazı oldu.Şimdilik bukadar birkaç fotoğraf daha yeterli olacaktır.Ek olarak fuarda başıma gelen ilginç şeyleri tek tek değerlendireceğim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder