17 Kasım 2010 Çarşamba

Bayram Konusunda

Daha yazıya başlar başlamaz belirteyim bayramları sevmem.İkinci olarak daha önce kurban bayramı hakkında yüzeysel bir kaç yazımda oldu hiç bir düşüncem değişmedi dileyen onu okuyabilir ya da daha detaylı şeyler duymak istiyorum diyenler olursa yazıp da yayınlamadığım bayram yazısını yayınlayabilirim.Herneyse gelelim asıl konuya.Kurban bayramı denilen olayda ben bir bayram göremem hiç bir zaman.Milyonlarca insanın aynı günde sokaklarda yol kenarlarında boş alanlarda hayvanları boğazlaması kanlarını sokkalara akıtması hiç hoş değil.Bu aynı tanrı anlayışının ilk ortaya çıktığı zamanlarda ona insan kurban etmeye benziyor.Tek değişen şeyse insan değil hayvan kurban ediliyor yöntemler ise aynı.Ayrıca kurbanlık hayvanlara yapılan eziyetleride görüyoruz.Kaçan hayvanın peşinden koşup kuyruğundan durdurmaya çalışanlar, kamyonların arkasında sürükleyenler, kesmeyi bilmeden hayvana eziyet ederek boğazını kesenler ve daha bir çoğu.Bu işi doğru düzgün yapan yok tam bir çağ dışılık söz konusu.Birde küçük çocuklarına öğrensin diye izleten aile babaları var ona nasıl baba deniyorsa artık, adam potansiyel katil ve hayvan işkencecisi yetiştiriyor.Sonra görüyoruz televizyonlarda kedinin başını ezip öldüren tipleri.Böyle bayram yapan insanların böyle şeyler yapmasıda çok normal zaten.hep kötü yanlarından bahsetmişsin aslında çok iyi bir bayram diyen tipler her zaman çıkıyor karşıma iyi yandan bahsettikleri de  hayvanı kesiyoruz sonra etini yoksul insanlara dağıtıyoruz diye hayırlı bir iş yaptığını sanan hayırsız insanlar bu bayramın çok iyi bir yanı olduğunu sanıyorlar.Ancak eğer yoksul bir insana yardım etmek istiyorsan, kurban kesmek için yaptığın masrafın çok daha azını yaparak bir çok aileye kasaptan insanların yaptığı gibi bir kilo, iki kilo et alırsın dağıtırsın ve emin ol inandığın şeyler uğruna çok daha fazla sevap kazanırsın.Diğer faydalı konu ise yoksul insanların senin kestiğin  hayvanın bilmediği bir tarafından bir parçasına pek de ihtiyacı yok, onlara para, iş, ev, giyecek lazım yani uzun vadeli  şeyler.Elimden bukadarı geliyor demekle olmaz elinden okadarı geliyorsa okadar yardım projeleri var git onlara katıl uzun vadede yoksul insanların işine yaracak şeylerde seninde faydan olsun.

Yine kısa kesmek isterken uzattığımın farkındayım yeter bu kadar. Yazının başında dediğim gibi önceki bayram yazılarını okumanıza gerek kalmadı.Her zamanki gibi sövmeye ve dinime sahip çıkıyorum ulan diye atarlı yorum yapanlar olacaktır.Abartmayın lan bir şey demedik bu tamamen kendi düşüncelerim hemde en yüzeysel haliyle...

8 yorum:

  1. Ne ramazan ne kurban iki bayrama da karnım tok,istemem kalsınlar bi köşe de..
    Bu arada bayram adı altın da yapılan hayvan katliamına bende karşıyım..

    YanıtlaSil
  2. Vahşice katldilmeleri ve çocuklara izletilmesinin ne kadar pislikçe olduğu konusunda sana sonuna kadar katılıyorum...

    lakin biz yazsak ne olacak diye soruyorum sana?
    Tüm pu cahillikleri yapanlar oturup da bu yazıları okur mu ki ne dersin?

    YanıtlaSil
  3. @hazel biz yazsak bir şey olmuyor okusalarda götünden anlıyorlar var şerefsiz ibadetimize küfür etmiş diyorlar saldıraya geçiyorlar asıl anlatılmak isteneni anlayacak cinsten insanlar değiller anca kendi aramızda düşüncelermizi paylaşıyoruz işte.

    @Duyguseli aslında çok daha uzun bir şeyler yazmıştım ama dediğim gibi yayınlamadım.Bütün dini bayramlar oldukça saçma senin dediğin gibi bayramlıklarımız pijamalarımız ve eşortmanlarımız...

    YanıtlaSil
  4. Vahşice demiyorum da diğerlerine katılıyorum hatta benim gibi düşünen insanlar varmış ya olaya bak bile dedim. Kurban kesmek yerine fakirlerin ihtiyaçlarını gidermek daha sevaptır bence de ama malesef diyorum illa ki kesmek zorunluluk. Ben kurban eti yiyemem mesela ama burger kingi mc donals menülerini pizza hut sucuğu salamı sosisi yerim. gördüğüm hayvanı yiyemem bi nevi. böyle diincede tepki topluyorum tabi bilmem mi. bu olay şeye benziyo komünizmi savunan kızın ayagında nike ayakkabı olması gibi bişey.

    şu resme de dikkat çekerim.

    canice ama bizim ülkemizden değil bu defa ;)

    http://4.bp.blogspot.com/_7s9sekKob0E/Sw0B36E9YqI/AAAAAAAAEJk/bxEw1Gxbzro/s1600/hindu-slaughter-Gadhimai.jpg

    YanıtlaSil
  5. Bizim gibi düşünen insanlar çok var.Ama bunları şuan açık seçik ortalıkta görmek biraz zor.Kurban eti bende yiyemiyorum.Evde o etten yemek pişirilse dahi yemem.Ama vejeteryan değilim tabiki.
    Ayrıca paylaştığın fotoğrafta kurban mı kesiliyor yoksa bir katletme törenimi mevcut belli değil.Bir kaç sene öncesine kadar bizim ülkemizdede oluyordu bu tarz şeyler.

    YanıtlaSil
  6. Kurban bayramı diğer bayramlardan farklı oluyor zaten..Kan kokuyor..
    Eğer vampir denen yaratıklar gerçek olsaydı bu günler asıl onlar için bayram olurdu... :)
    Ben hatırlıyorum da bir bayram köydeydim yan komşu büyükbaş kesiyodu ama beceriksiz hayvanı elinden kaçırınca hayvanda can acısına duvarı yıkıp geçmişti.
    Bir de peşinden koştular hayvan iyice çıldırdı..
    O günden sonra bu bayrama ilgim bayağı azaldı..Sadece gelecek harçlıkları düşünmeye başladım :)Bende karşıyım bu tür işkencelere,canililere.

    YanıtlaSil
  7. Katılıyorum. Fazla söze gerek yok.

    YanıtlaSil
  8. Kesinlikle (:
    Bu aradaaaa görsel kullanmalısın yaa, daha zevkle okuruuz :)

    YanıtlaSil