19 Kasım 2010 Cuma

Lepisteslerim Öldü

Bundan ortalama bir ay kadar önce üretim yapmaya karar alarak 3 akvaryumluk bir sistem kurdum.Öncelik olarak lepistes üretimi yapmayı düşünüyordum.Üretim için gerekli akvaryumları yeri falan hazır ettikten sonra tek eksiğimiz balıklardı.Onları da burada gayet iyi hizmet veren ve sürekli gittiğim bir akvaryumcudan almaya gittim.Balıkları tek tek kendim seçtim hepsi sağlıklıydılar.Ancak alırken toptantıcıdan balıklar bugün geldi kaçırma bunları demişti adam bana.Her neyse balıkları aldım 40a yakın dişi balık birkaç tanede erkek vardı.Balıkları akvaryuma koydum akşam baktığımda 1 tane ölü balık vardı nasıl neden derken bir şey bulamadım.Lepistesler bazen doğum yaptıktan sonra ölüyor herhalde yavruladı dedim.Birkaç gün böyle devam etti her gün balıklar ölüyor ortalıkta yavru yok ne iş derken detaylı bir incelemeye başladım.Malesef  balıklar hasta olmuş.Beyaz benek dediğimiz akvaryumcuların nefret ettiği hastalıktır bu.Balığın üstüne beyaz böcekler balığın derisini yer ve paramparça ederler.Tabi ki hemen tedaviye başladım.Daha üretime başlamadan tedaviye başlamak canımı sıkmadı değil.Çok uğraştım balıkları kurtardım.Ancak az kalmışlardı.Gidip bir daha balık almam gerekiyordu.Akvaryumcuya uğradım öğrendim ki toptancıdan gelen balıkların hepsi hastaymış oda sonradan fark etmiş falan filan sıkıyor bana almadım balık falan.Döndüm eve kalan balıkları çıkardım üretim akvaryumundan yavruda yoktu doğru düzgün onları da evdeki akvaryumumda balıklara yem ettim.Kalan birkaç tane lepistesi de akvaryumcuya götüreceğim.Üretim akvaryumuna ise evdeki akvaryumumdan aldığım yavruları boylandırma için kullanacağım.
Aranızda akvarist arkadaşlar olabilir.İşe yeni başlayıp da hemen üretim yapmaya çalışan biri değilim.Küçük yaşlardan beri akvaryum hobisindeyim.İlkokulda fanusta Japon besleyip ( fanusta balık beslenmez o zamanlar bilmiyorduk) büyüte büyüte bugün odamda 400 lt bir malawi karması akvaryumum var ve 50 lt. özel tür lepistes akvaryumum var.
Dişi Lepistes
Erkek Lepistes

10 yorum:

  1. Her zaman ilgimi çekmiştir ama hiç uğraşamadım. Tedavisi nasıl oluyor..?

    YanıtlaSil
  2. Hasta balıkları hemen başka bir akvaryuma alıyoruz.Bendeki bütün balıklar hasta olduğu için almadım.Direk tedaviyi akvaryumda uyguladım.Sıvı bir ilacı var contra olarak geçer adı mavi mürekkep de derler bunu yüksek dozda suya uyguluyoruz suyun ısını arttıyoruz ısıtıcıyla düzenli olarak dip çekimi yapıyoruz akvaryuma.Dip çekimide akvaryumun dibinden belli bir miktar su çekilmesi sonra eksilen su yerine taze su koyuyoruz.Birazda kata tuzu ekliyoruz bu işlem hastalık geçene kadar devam ediyor.Eğer hastalığı erken tedavi etmek istiyorsan tehlikeli bir yöntem olmasına rağmen ben böyle kurtardım balıkları.Bir kovaya akvaryumdan alına suyu koyuyorsun.İçimde 1 avuç kaya tuzunu eritiyorsun sonra su masmavi olana kadar ilacı boca ediyorsun.Balıkları tek tek yakalyıp bu karışıma birkaç saniye sokup çıkarıtorsun üstündeki bütün parazitler ölüyor suda kalıyor balık temizleniyor.Balığı fazla tutarsan o karışımda ölür çok fazla tuz ve ilaç var.

    YanıtlaSil
  3. uğraşması çok zor gibi duruyor,sen anlatırken ben yoruldum resmen,benim çalıştığım ajansta da var kocaman bi akvaryum... pirana var içinde... ama hiç ilgilenmiyorum,bari bende onla uğraşayım az.

    YanıtlaSil
  4. Sevmeyen biri için uğraşması hayattan soğutur öyle söyliyeyim bende hobi olduğu için eğlenerek uğraşıyorum.Tek sinir krizi geçirdiğim zaman akvaryumdan balık çıkarmam gerektiği zamanlar yakala yakalayabilersen :D

    YanıtlaSil
  5. Zormuş bu iş. En iyisi hiç bulaşmayayım.

    YanıtlaSil
  6. Ya ya.
    Benim de vardı.
    2 yıl besledim.
    İntihar etti sonra.
    Akvaryumdan atladı mal.

    YanıtlaSil
  7. @8ex-en8 zor iştir akvaryum severlik gibi bir durum yoksa çekilmez.

    @.cRn. geri koymadınmı akvaryuma

    YanıtlaSil
  8. ben de lepistes besliyorum üzüldüm geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  9. teşekür ederim. sizede sağlıklı balıklar dilerim =)

    YanıtlaSil
  10. Erkek lepistes ve ait resim şahsıma aittir. i lgili link:http://www.akvaryumkulubu.org/vbulletin/showthread.php?t=69567

    YanıtlaSil