30 Ocak 2011 Pazar

Herhangi Bir Konu


Belirli bir konuyu konuşmak için toplanan insanların karşısına çıkıp herhangi bir konuda konuşmak nasıl olur denemek isterdim.
‘’Bir konuşma yapacaksın.İstediğin herhangi bir konuda.’’


İnsanların oraya toplanış amaçları belliyken benim onların karşısına çıkıp istediğim herhangi bir konuda konuşmam oldukça ilginç olacak.Hem benim için farklı bir deneyim olacak hem de oraya katılanlara amaçtan sapma hissi uyandırabilecek.Bir konuşma metni hazırlamayacağım, sürekli önümde duran kağıtlara notlara bakmayacağım.Aklımda bir konu da belirlemiyorum, tamamen doğaçlama olacak bu konuşma.Nerden nasıl bahsedeceğime o kürsünün arkasına geçerken düşünürüm belki.

İnsanların neye ne tepki verdiklerini görmek istiyorum sadece.Bunun için de konuşma yapacağım ama benim konuşacağımı bilmeyen insanların toplandığı yere erken gideceğim, benden önce konuşanları dinleyeceğim.Etkili olmak için onların bahsettikleri ve oraya toplandıkları konudan bahsetmeyeceğim.Çünkü kendi etkileyiciliğimi kendim yaratacağım.Öyle şeyler söyleyeceğim ki konu ile pek alakası olmamasına rağmen oraya bir konuyu konuşmak için giden ve buna odaklanmış insanların anlattıklarım hakkında kendi düşüncelerinden bir şeyler bulmalarını sağlayacağım.Bunun içinde iyi analiz etmek gerek orada bulunan insanları.

Bazen konu ne olursa olsun, konuya girmeden sadece sınırlarına yaklaşıp söylediklerim içinde bir iki cümle ile sınırda gezinerek etkili bir konuşma yapmam onların hoşlarına gidecektir.Bir çoğu söylediğim cümlelerin sonunda kendinden emin bir şekilde kafa sallayacaklar.Bazı oyun bozanlar bu neler saçmalıyor konumuz bu değil diyecek.Orada toplanan insanlar konuya girmeden bir şeyler anlatılabildiğini de savunacak belki.Herkes kendi içinde bir karmaşa yaşayacak söylediklerime hak verecek, girdikleri bazı ortamlarda kendi düşünceleriymiş gibi benim söylediklerimden alıntılar yapacak veya düşüncelerini güçlendirmek adına söylediklerimden yararlanacaklar.

Yaşanmışlık üzerinden bir şeyler anlatıldığında etkileyiciliğin artacağı düşünülse de iyi bir anlatıcı olduğunuz da yaşanmışlığın pek bir önemi kalmaz.Anlattığım kişiye onun yaşanıp yaşanmadığını söylemeden de anlattıklarım da etkileyici olabilirim.Sonuçta bir çok şey yaşayabiliriz, her şeyi yaşayamayız.Bir yerden sonra anlatılanlar yaşanmışlıklarımız olur…

2 yorum:

  1. Hani bazı yazılar, resimler, karikatürler vardır altına yorumsuz diye not düşerler ben den de bu konuya yorumsuz =)
    Böyle yorum yazsam olur mu acaba =)

    YanıtlaSil
  2. Olur tabi ki , hatta oldu bile :)

    YanıtlaSil