18 Ocak 2011 Salı

Sorun Bende Değil ‘’SİZDE’’


Pazartesi günü yayınevindeydim.Kitap bugün kesin gelir hisleri içinde gittim oraya, akşama kadar oturdum kitap falan ortalıkta yoktu.hava kararmaya başladığı vakitlerde kitaplar geldi.Hemen indirmeyi yaptık açtık bir paketi herkes eline aldı bir tane kitabı inceledik.İlk bakışta kitabın rengi dikkati çekiyor, kapakla gerçekten uğraşılmış ve ortaya muhteşem bir şey çıkmış.Herhangi bir kitapçıda ilk dikkati çeken kapak ikincisi de ark kapakta yazanlardır.Arka kapaktaki tanıtım yazısı da o kadar güzel ve dikkat çekici ki ben bu kitabı alayım dedirtir.Bende hemen aldım bir tane okumaya başladım.Piyasaya çıkmadan alıp okumaya başlamakta ayrı bir güzelmiş onu da belirtmem lazım…


Kitabı ilk okumaya başladığımda, çoğu kişide oluşacağını düşündüğüm bir ön yargı oluştu kafamda.Sevgilisi tarafından terk edilen bir kız olarak başlayan kitabın ilk bölümünü atlattıktan sonra, karşınıza öyle güzel bir manzara çıkıyor ki ön yargılarınız uçup gidiyor.

İkinci bölümden sonra her şeyi daha detaylı anlamaya başlıyoruz.Anlatılanlar hep birbirini kovalıyor, bir bölümü okuduktan sonra diğer bölümü okumama gibi bir durumunuz söz konusu olmuyor, bundan sonra ne oldu diye hemen sayfayı çeviriyorsunuz.

Okurken en başından sonuna kadar ayrılık psikolojisinin etkilerinden, sonrasında yapılanlar ve bu yapılanlar karşısında oluşan tepkileri inceledim.Herkes gibi benimde başıma ayrılıklar geldi.Ama bu ayrılıklar içinde öyle bir ayrılık vardır ki hatta ayrılık değil öyle bir terk ediliş vardır ki okurken işte o ayrılığı hatırlayıp eski sevgilinize sövebilirsiniz.Sadece kendi eski sevgilime sövdürmekle kalmadı kitaptaki karakterlere de  sövdürdü bazı yazılanlar.

En sevdiğim bölümden bahsetmeden geçemem.Sevgililerinden birinin ‘’küçük cadı’’ yeğeniyle tanışma bölümü hem çok eğlenceli hem de kadının, onun dışında ilgilenilen ne olursa olsun bunu kabullenemeyeceği ve kıskanacağını gösteriyor.

Kitap her ne kadar kadınlara hitap ediyor olarak gözükse de, terk ediliş psikolojisi ile kalınan durumlar çok iyi anlatılıyor.Her zaman olduğu gibi yer yer bende bunu yaşadım, evet aynen bunlar oldu dedirtirken, kaldığı ilginç durumlara verdiği farklı tepkiler ve anlatım şekliyle de bizi gülümsetiyor.

Pinkfreud’ u tebrik ediyorum ve kitabın devamı  gelmeli diyorum…

2 yorum:

  1. bende meraklardayım bu kitap için

    YanıtlaSil
  2. Kitap elime ulasti - henuz okuyamadim. Ama onyargili yaklasacaktim ki bu yaziyi gordum. Iyi ki varsin dove-reklami gibi oldu ama cidden iyi ki yazmissin .)

    YanıtlaSil