6 Şubat 2011 Pazar

Uykusuz Bir Pazar Günü


Cumartesi bütün bir gün can sıkıntısından ne yapacağını şaşırmış gripli bir halde evde dolanırken, artık internette de bir şey yapamayacağıma karar verip bilgisayarı kapattım.Çünkü son bir saattir açık olan sitelerde F5 işleminden başka bir şey gerçekleştirmiyordum.Zaten akşama kadar da uyumuş olmamdan dolayı gece erken geldi.Aldım elime bir kitap (Ateşle Oynayan Kız) yarısında gelmiştim bitireyim diyerek okumaya başladım.Okurken zamanın nasıl geçtiğini fark etmediğim için kitap bittiğinde kafamı başka bir yöne çevirdim ve duvarlarda yazılar görüyordum.Saat sabahın beşi olmuş elimdeki kitabı kitaplığa koyarken hiç uykum yok ama okumaktan dolayı gözlerde bir uyuşma mevcut.’’Ne yapayım ?’’ diye düşünürken, bir internete bakayım bir şey olmuş mu ben yokken diyerek açtım bilgisayarı, girip baktım hiçbir şey olmamış zaten o saatte de bir şey olacağını sanmıyordum.Sonra aklıma geldi kitabın filmi de vardı.İlk kitabı okuduktan sonra da gidip izlemiştim filmi.Baktım hemen nette var açtım onu izledim.

Film berbat olmuş.’’Ejderha Dövmeli Kız’’ yine iyiydi ama bunun filme çevirisi saçma sapan olmuş.Kitaptaki ayrıntıların nerdeyse hiç biri yok ve olaylar kitaptakinden farklı oluşuyor.Filme çevirmek için uğraşırken bayağı değiştirmişler.Sıçayım böyle senariste diyerek izledim filmi bir yerden sonra.Ama ne olursa olsun kitabı okuduğum için her şeyi daha iyi anlayabiliyordum.Ayrıca filme çeviriyi beğenmemiş olsam da Lisbeth Salander’i beğenmemem mümkün değil.Onu neden bu kadar çok beğendiğim açık hatun hem güzel hem psikopat daha ne olsun…


Neyse yeter bu kadar film kitap analizi ben kendime döneyim.Saat sekiz civarı yatağa girerken havanın günlük güneşlik bir hal aldığını gördüm.Nasılsa bugün pazardı yarın sabaha kadar uyurum düşüncesine kapıldım.Rüyamda Lungatan’ı gördüm.Mikael ile bir şeyler çözmeye çalışıyorduk.Önce kitabı okuyup hemen peşine filmi izleyince iyice bilinç altı yaptı sanırım bende onlardan biri oldum rüyamda.Üçüncü tekrarı da rüyamda benim yorumlamamda yaptık.

Birden uyandım saate bir baktım on bir olmuş.Lan daha erken uyuyamadım doğru düzgün diye gömüldüm yorgana, yastığa döndüm döndüm yok olmuyor uyuyamıyorum.Bir sinirle kalktım, camı pencereyi açıp verdim müziği coşturdum kendimi, üstüne bir de simit ve çay ile kahvaltı yaptım.Sinirim geçti ama uykum geçmedi.Can sıkıntım ne hallerde diye soruyorum kendime görmezden gelsem de bu aralar sıkılmamak mümkün değil.Pazartesi olsa keşke, yeni yıla girdik gireli hafta içlerini daha çok sever oldum.İşime gelen her şey hafta içine denk geliyor çünkü.Bu hafta içi neler olacak bakalım.Her zaman ki boş geçirmeye niyetim yok.Mutlaka bir şeyler olmalı…

(Arı Kovanına Çomak Sokan Kız'a başladım.)

7 yorum:

  1. Ovv Emree :) Sevgili yap hemen böylece kavga etmekten sıkılmaya vakit bulamayacaksın :) Pazartesi de olmasın ayrıca hafta sonlarının ayrı bir tadı var. :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili adayı mevcut seviyoruz birbirimizi :D ama ilşkiye henüz bir isim koymadık :D tamam pazartesiler olmasın salılar olsun çarşambalar olsun :D

    YanıtlaSil
  3. lisbeth'in zekasına ve cesaretine diyecek yok,kitabın daha etkili olduğunu düşündüğüm için filmini izlemek istemedim,arı kovanına çomak sokan kızı merak etmekteyim....

    YanıtlaSil
  4. Kontes bencede kitaplar daha etkili zaten kitabı okumayan filmlerden bir şey anlamaz işin o tarafıda var.Arı kovanına çomak sokan kız elime bugün geçti 800 sayfa bir kitap ansiklopedi gibi :)

    YanıtlaSil
  5. Eğer spor yapmıyorsan, bence en kısa sürede gücünü tamamen harcayabileceğin bir spora başla. Box olur, kickbox olur... Hem stressini alıyorlar, hem de gevşiyorsun. Hem sıkılmazsında, koy kum torbası yerine birini. :)

    YanıtlaSil
  6. O kitabı hemen okumam lazım.Lisbeth'e hayranım ya!

    YanıtlaSil
  7. Laliş br ara box yaptım düzensiz uyku ve yemek düzenini yoluna koyamadım, koymak istemedim bıraktım.İş koşturmacası vardı artık o da yok .) bakalım ilgilenecek yeni şeyler elbet çıkıcak.

    hayalci al mutlaka baştan sona sarıp sarmalıyor.

    YanıtlaSil