15 Mayıs 2011 Pazar

Düşünce, Söylem, İnandırıcılık.


Söyleyeceklerimden korkmam, önce düşünürüm.İlk aklına gelenin ağzına gelen insanlardan olmadım.Bir çoğu insan önce konuşur sonra düşünür diğer bir çoğu insan konuşur ve hiç düşünmez.Sadece düşünenlerin de işi zordur.

Bazen düşündüğümü söylediğim sanıyorum, oysa ki söylememişim.Bir şeyler anlatmak için hızlı düşünüp doğru kelimelerle doğru cümleleri kurmak gerek.Bunu yapabiliyorum bir çoğunun aksine ve inanmadığım bir şeyi söylemiyorum hiçbir zaman.

Söyleyeceklerimle önce kendimi inandırmalıyım, inandırıcılığın ben de var olması çok zordur. Kendi düşüncelerim de bile böyledir.Durum böyle olunca da söylediklerim etkileyici oluyor.Aslında bu kadarı fazla konuştuğum insana, inandırıcılığın oluşması bir çoğu insan da çok kolaydır.En fazla iki yalan arasına bir cümle koyarsın inandırıcılığı elde etmek için.Etkileyici olur, ancak inandırıcılığı bana göre inandırıcı olan bir konunun etkileyiciliği daha fazla olur.

İnsanlara fazla maruz kalıyorum.Neyse ki fazla düşünmem gerekmiyor insanlar karşısında, sığ düşünceliler toplumu.Ben, kendim için çok düşünüyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder