9 Temmuz 2011 Cumartesi

Pazarlar Kaldırılsın


Pazar kültürünü küçük yaşlarımdan beri saçma bulurum.O zamanlar pazarın sadece Pazar günü Her küçük çocuğun evde yalnız bırakılmaması adına götürüldüğü yerlerden biridir Pazar, ben de bu nedende götürülüyordum.Gerçi o zamanlar işime geliyordu, anneme hep oyuncak aldırırdım.Ama pahalı olmasın diye ucuz küçük oyuncakları seçerdim.Haftalar geçtikçe pazarın kalabalığı beni bunaltmaya başladı.beni diyorum çünkü kendi açımdan anlatıyorum ki bir çok kişiyi rahatsız ettiğine eminim bu kalabalığın.

Yaş evde yalnız kalmaya yeteceği dönemlerde gitmemeye başladım pazarlara, bir süre sonra Pazar günleri dışarı bile çıkmayı istemez oldum.Koskoca bir caddeyi işgal eden Pazar yüzünden canım sıkılıyor.Evden dışarı çıkıp bir yere gitmek istediğinde illaki bir yerinden geçmek zorunda kalıyorsun.O kalabalık pazarcıların saçma sapan ne dediği anlaşılmayan bağrışları orta çağdayız sanki öyle garip geliyor.İnsanların ucuz gördüğü tezgahın başına sanki bedava dağıtılıyormuşçasına toplanması, ihtiyacı bile olmasa bir liraya gördüğü her şeyden üçer beşer alması, birbirlerine girmesi ürünü alması için yarışması ilginç bir o kadarda insanlık dışı bir durum.Koskoca bir caddenin gün boyu işgal edilmesi trafik açısından da sıkıntı yaratan durumlardan.Girmek istediğin her hangi bir yere giremiyorsun araban varsa.Bir de pazarlarda o kalabalıkta bir sürü yan kesici mevcut, elini cebine atmaya çalışanlar mı dersin, kadınların elinde cüzdanı görüp kapıp kaçanlar mı dersin bir yığın pislik içeriyor.

Günümüzde süpermarket kavramı var, hani şu bakkalları bile ezip geçen marketler neredeyse her sokak başında var.Bu marketlerin olmazsa olmazlarından biri manav reyonudur ve marketlerin yaptıkları halk günleri ile pazardan daha uygun fiyatlara sunulur ürünler.Üstelik haftanın sadece bir günü değil her günü açık bu marketler, izdiham yok, başkalarıyla yarışmaya gerek yok, cüzdanını çantanı kaptırmaya gerek yok.Modern alışveriş yöntemlerden biri ancak kullanılmıyor.Gerektiği gibi kullanılsa pazarlara da gerek kalmayacaktır.Ama öyle insanlar var ki Pazar alışverişini marketten yapsa dahi her hafta o pazara gider.İşte ben o mantığı anlamam.

Pazar toplandıktan sonra, bütün yol boyu oluşan pisliğe artı bir pislik katma niyetim yok.Belediyenin de bu konuda çalışmayı pek fazla sallamamasından dolayı toplanan pazarın meyve sebze artıkları, satılmayan ezilmiş ürünler, poşetler kağıtlar bir sürü çöp güzel kokular yayarak bir süre kalır yolun ortasında.Bir de girip koskoca caddenin ortasında yüzleri kızararak bu çöplerin arasından birkaç parça bir şey arayanlar var.Onlar bambaşka bir durum oluşturuyor.

Aslında yazacak bu konu ile ilgili söyleyecek çok şey olmasına rağmen kısaca da olsa fikrimi belirtmek istedim.Pazarların kaldırılması bir çok açıdan güzel olur.Çok eskilere dayanan bu saçma Pazar zihniyetinin artık ortadan kalkması gerekiyor.

7 yorum:

  1. Kesinlikle görüşlerinize katılıyorum. Kaldırılması için geç kalınmış bir gelenek

    YanıtlaSil
  2. en son 9 -10 yaşlarımdayken ayakkabı almak amacıyla pazara girmiştik ve akşama kadar kalmıştık o günden beri pazarlardan nefret ediyorum.

    http://nazlinin-dunyasi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarınız için teşekkür ederim.
    @Nazlı blogunu gözleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. Beni pazara koysunla çıkmam ordan :) Herşey çok ucuz bayılıyorum yea :)

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler bloğumu gözlediğin için ..:)

    YanıtlaSil
  6. Missbone sana dedim yaa geleceğim diye heh işte ona az kaldı.Tekrar kadrolu olabilir miyim ? bakalım görücem :)

    Rica ederim Nazlı, bu aralar blogları fazla takip edemiyorum.Ama aynen sana da söyleyeyim yakında buralara tekrar ağırlık vereceğim.

    YanıtlaSil
  7. yah olmadı şimdi ama :) pazarın enerjisi bambaşkadır, bayılırm ben :)

    YanıtlaSil