1 Ağustos 2011 Pazartesi

Davul Saçmalığı

Ben aslında ramazana özgü yazı yazmayı sevmem.Bunu da bir genelleme olarak görmek istiyorum.İçinde bulunduğumuz aya özel bir şey olmasın.


Ramazan ayının gelmiş olması ile birlikte sahur geyikleri baş gösterdi.Bunların neler olduğunu herkes biliyordur.Örnek vermek gerekirse ‘’sahura kadar oturacağım’’ gibisinden ergen saçmalıkları.Benim zaten normal yatma vaktim o saatten sonra, siz ne alemlerdesiniz.


Her neyse diyerek asıl konuya gelmek istiyorum ‘’Davulcu Saçmalığı’’.Kardeşim kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz, orta çağda mıyız ? bu ne gariplik ne manyaklıktır.Herkesin evinde çalar saati var, kalkmak isteyen zaten saatini kurar kalkar.Çalar saati olmayanın cep telefonu var, bu insanlar bu kadar mal mı ? davulcu geçmeden sahura kalkmaları gerektiğini anlamıyor.


Bu sabaha karşı geçen davulcu beni sinir etti.Adam öyle bir gaza gelmiş ki bütün dünyayı uyandırmalıyım der gibi vuruyor davula.Tutan var tutmayan var bu ülkede sadece Müslümanlar mı yaşıyor ?  herkesi rahatsız etmenin ne alemi var.Herkesin dini inancına bu dinin getirisi olan yapması gereken şeyleri yapmasına saygım var.Ama bu davul olayı eskiden varmış.Saat yok o zamanlar cep telefonu yok geçiyor davulcu uyandırıyor milleti haber veriyor.Bunun artık olmasına gerek yok.Bu saçma salak gelenek kaldırılmalı, aynen bir önceki yazımda ‘’Pazarlar Kaldırılsın’’ dediğim gibi.


1 yorum:

  1. kesinlikle katılıyorum canım !! dün gece imsak vakti 4 te olmasına rağmen bizim davulcu saat 1 buçukta başladı davulu gümbürdetmeye..!! ayıptır.. kesinlikle saçma bir uygulama hiçbir gün davulla uyandığımı hatırlamam :) sevgilerimle..

    http://nazlinin-dunyasi.blogspot.com/

    YanıtlaSil