21 Ağustos 2011 Pazar

Kütüphanemi Oluşturmaya Çalışıyorum


Kitap okumayı çok severim.Kitabı alıp bir çırpıda okuyup bitirenlerden değilim.Ama kitap çok sürükleyici ise bir gecede bitirdiğim kitaplar olur ve bu kitaplar yüz iki yüz sayfalık kitaplar değildir.

İlk önce bir kaç kitabım vardı ve okumayı hiç sevmezdim zaten bunu daha önce yazmışlığım var.Lise yıllarında kitap okumaya başladım.Hızlı bir giriş yaptım okuma işine, kitap almak, eve gidip bir an önce okuyup bitirmek isterdim.İlk zamanlar kaplumbağa hızında okuyuşuma oldukça sinir oluyordum.Sanki okumayı yeni sökmüşüm de cin ali hikayesini heceleyerek okuyorum.Okumaya devam ettikçe okuma hızı da oldukça arttı.Anlamadığım bir sayfayı ve bölümü hikayede kopukluk olmaması için dönüp tekrar tekrar okuduğum zamanlarda oldu bu hala oluyor.Çünkü okumak olsun o kitabı bitirmek amaç olsun diye okumuyorum, orada anlatılanı anlama peşindeyim her zaman, yüzeysel bir basit okumayla yetinemem.Her neyse bunlardan bahsetmişken daha fazla uzatmaya gerek görmüyorum şuan…

Son 4 senedir maddi durum kurtardıkça, her fırsatta kitap alırım.Maddi durum diyorum çünkü muhteşem gelire sahip istediğim kitapların hepsini tek seferde alabilecek durumda değilim.İlk önce kitaplığım bile yoktu.Kitaplarım çoğalmaya başlayınca basit bir kitaplık yaptırdım marangoza.Aldığım kitabı okuyup bitirmeden hiç kaldırmadan kitaplığa, bir kitaplığım varsa oradaki kitaplar vitrindeki süsler gibi dursun diye olmayacaktı.Hepsini okumuş olmam gerekirdi diye düşünüyorum.Zaten okumadığım kitaplardan yapılmış kütüphaneler var onlar beni ilgilendirmiyor.Ben okuduğum kitaplarla bir kütüphane oluşturma peşindeyim.Şuan için yaptırdığım kitaplıkta birkaç boşluk kaldı.Onlarda dolmak üzere, sonrası için kitaplığın kenarına köşesine yeni bölmeler taktırıp kapasiteyi arttırmayı düşünüyorum.Ben yerimde durmuyorum, kitaplığında büyümesi gerekiyor.Bu böyle devam edecek ben okuyacağım, okuduğum kitabı kitaplığıma koyacağım.Böylece okuduğum kitaplardan yıllar sonra bir kütüphane elde edebileceğimi düşünüyorum,kendi kütüphanemi…


Bir de ben ödünç kitap vermeyi hiç sevmem.

Bu da okuma ve yazma ile alakalı yazım :
Benim İçin Sanat

6 yorum:

  1. Tanrım beni anlayan biriler :) Ödünç kitap vermeyi bende sevmem ya.

    YanıtlaSil
  2. ödünç kitap mantığı bizde farklı olduğundan dolayı ne yazık ki sevmiyoruz.
    okurken ve okuduktan sonra da gözün gibi sakınırken eşeğin teki onu senden ödünç alıp okumak yerine bir şeylerin öcünü almış haliyle geri iade ettiğindeki o duygu...
    çokçası iade etmeye dahi tenezzül etmiyor o da ayrı kafa göz kırma sebebi

    YanıtlaSil
  3. Kült ablası ne kadar doğru bi tespit,sen gözün gibi bak,kapağını kıvırmadan okumak için kıvran,tek yaprağını kıvırma,sonra ödünççü kişisi mahvedip getirsin,aa sinirlendim :D

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler, şu ödünç kitap olayı çok pis bir olaydır.Aynen sizin dediğiniz gibi, ben kitabın kapağı bile bozulmasın diye tam ikiye ayırıp okumam yarım yarım çeviririm, o kitabı ödünç alan ise sayfaları kıvırır kitabı ikiye katlar haliyle ortadan yırtılır kapağı yırtılır tam bir kaos yaşatır geri getirir.Gel de vurma ağzının üstüne 2 tane, çoğu zamanda giden kitap gelmiyor.

    YanıtlaSil
  5. Kitap ödünç verme olayından başıma gelenlerden sonra bütün kitaplarımı sattım aldığımın 5te 1i fiyata neredeyse! Bir arkadaşım yağmur başladığında saçları bozulmasın diye ödünç aldığı kitabı saçının üstüne tuttu. N'apıyosun sen ya?! diyemedim tabii... Nasıl olsa kimseye diyemiyorum ''hayır'' kelimesini. Ben de en temizinden sattım hepsini. Malesef...

    YanıtlaSil
  6. Yazık olmuş, kitap'ın kıymeti bilmiyor malesef, başımıza gelenler hep tecrübe böyle böyle öğeniyoruz ne yapılır ne yapılmaz.

    YanıtlaSil