13 Kasım 2011 Pazar

30. Tüyap Kitap Fuarı - 21. Uluslar Arası Sanat Fuarı

Geçen sene olduğu gibi bu sene de sabah erkenden kalkıp Tüyap otobüsüne bindim.Önceki tecrübesizlik ve tedirginlikleri atmış olarak ipodumdan gelen bangır bangır müzik eşliğinde otobüstekilerin saçma bakışları altında yaklaşık bir saat bir yolculuk geçirdim bu fuar alanı çok uzakta arkadaş.Hava da oldukça güzel bir soğuk vardı ama kat kat giyinmenin vermiş olduğu dayanılmaz sıcaklıkla soğuktan pek etkilenmedim.

Biten yolculuk sonunda koskaca otobüsten sadece iki kişi indik.Diğer ineni tanınımıyorum ama yanına boş bir çanta aldığına göre alışverişi çok olacak diye düşündüm.Sonra ise gördüğüm şu oldu ;
Hemen içeri girdim, saat on buçuk civarlarındaydı fuar daha açılmamıştı.Ben daha standlar kapalıyken gezmeye başladım.Sonra sıkıldım kapalı fuarı dolaşmayı tam Okuyan us standına yöneldim bir baktım onlar da yeni gelmiş standı açıyorlardı.Gittim yardım ettim.Sonra yaka kartımı çıkarttım fuar açıldıktan sonra başladım gezmeye.



Fuarın girişinde Her zaman olduğu gibi Penguen standıyla karlışıyoruz.


 

Biraz Yürüdükten sonra Leman bize merhaba diyor.


 
Olmazsa olmazlar arasında yer alan bir diğer karikatür dergisi Uykusuz'un standı yine oldukça güzel olmuş.


Karikatür dergilerinin standları geçen senelere göre bu sene daha uygun fiyatlı, geçen sene bir iki kitap poster ile eldeki paradan oluyorduk bu sene daha fazla kitap poster takvim bardak gibi ürünlerle paramızdan olacağız.Her zaman eski kitaplar dergiler yeniere göre daha ucuzdur ama bu sefer yeniler ve eskiler arasında fazla bir uçurum yok her ikiside oldukça uygun mutlaka uğranıp bir kaç şey alınması gerekir.

Gelelim Yayınevleri ve Kitapevleri standlarına.Neredeyse bütün yayıncılık ve dağıtımcılık sektörü burada.O yüzden her yeri tek tek fotoğraflamadım.Daha dikkat çeken standlara yoğunluk gösterdim.

Kampanyalar açısından bereketkli bir fuar haftası bizi bekliyor.Bütün standlarda indirim var özellikle bazı kitapevleri ve yaynevleri neredeyse %50 kadar indirim yapmışlar.Bunun yanında üç kitap şu kadar on kitap bu kadar gibi verdiğimiz paradan çok kitap sahibi olmamızı sağlayan kampanyalar mevcut.Tabi yeni çıkmış bestsell kitaplarda bunları beklemeyin.Geçen sene olduğu gibi ''ben fuara gittim her şey çok pahalıydı '' demeyin.Gezin ucuzunu bulun kenarda köşede kalmış o kadar iyi niyetli insan varki zaten yarı fiyatı olan kitap daha da ucuza vermeye hazır.Para değil Edebiyat kazansın mantığı bir çok kişide mevcut.

Birkaç dikkat çeken stand fotoğrafını paylaşayım sizinle.

Öncelikle Okuyan Us standı ilk oraya gitmiştim aslında.Geçen seneden daha güzel daha düzenli bir stand olmuş.

Ötüken iyi bir sloganla süslemiş standını ama daha iyisi vardı.


Can Çocuk çocuk gibi bir stand adına yakışır.


Can Yayınları yayınlarını sergilemiş.



Doğan Kitap'ın fikri geçen seneki standı nasıl değerlendiririz tarzında olmuş iyi de olmuş.



Az önce daha iyisi var demiştim.Bence daha iyisi Timaş yayınları olmuş.
''İyi ki Kitaplar Var''

Şimdilik kitap fuarında durum budur.Kitaplar dışında uluslar arası salonda bir çok etkinlik ve söyleşi mevut onun için etkinlik sayfasına göz atın derim.Gün boyunca söyleşiler çeşitli etkinlikler oluyor.Kitap fuarı için tavsiyem geçen sene ile aynı, kitap okumayı seviyorsanız cebinize her zamankinden biraz daha fazla para koyup buraya gelmelisiniz.Bir diğer dikkat etmeniz gereken şey ise eve dönerken çantanızın taşabileceğinizden daha ağır olmamasına dikkat etmeniz benimki yine öyle oldu daha ilk günden...


Gelelim Sanat Fuarına,bence burada şurası şöyle burası böyle denilecek bir taraf yok.Buranın gelinip görülmesi değerlendirilmesi lazım.Özellikle resim çalışmaları açısından mükemmel, gördüğüm bazı yanlışlar ise geçen seneden kalma bir kaç şeyin tekrar karşımızda olması.Onun dışında her şey kişinin kendi değerlendirmesine kalmış.

Buradan da bir kaç fotoğraf.

 
 



 
 

 










Özet geçmek gerekirse ki Gidin Görün Kitap Alın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder